Türkiye Cumhuriyeti

Milano Başkonsolosluğu

Bilgi Notları

Başkonsolosluğumuz çalışma saatlerine ilişkin duyuru, 23.03.2016

Konsolosluk hizmetleriyle ilgili başvurularının kabulü ve sonuçlandırılması bağlamında, aşağıdaki hususların vatandaşlarımızın bilgisine sunulmasında yarar görülmektedir.

- E-Pasaport, Vize, Dövizle Askerlik Başvuruları ve Noterlik işlemleri için www.konsolosluk.gov.tr adresinden randevu alınması gerekmektedir. Alınan randevu ile yalnızca başvuru sahibinin işlemleri yapılabilir. E-pasaport randevularında aile bireyleri de kabul edilmektedir.

- Diğer konsolosluk işlemleriyle ilgili başvurular 09:00-12:00 saatleri arasında alınmaktadır.

-Acil durumlar dışında, saat 12:00’den  sonra başvuru kabul edilmemektedir.

-Başvuruların alınmasını takiben, Başkonsolosluk personelimizin  başvuruların sonuçlandırılmasına, vatandaşa teslim edilecek belgelerin hazırlanmasına yönelik tüm işlemleri tamamlamaları gerekmektedir. Başvurunun çeşidine göre  bu işlemler, arşiv çalışması, gerekli verilerin kayıtlardan temin edilmesi, evrak (noterlik belgeleri, nüfus cüzdanı,   ilgili makamlara yönelik resmi yazılar vb.) hazırlanması, hazırlanan belgelerin yetkili personel tarafından imzalanması gibi aşamalardan geçmektedir.

-Vatandaşlarımız yeni e-pasaportlarını  09:00-12:00 saatleri arasında teslim alabilirler.

-Vatandaşlarımızın bilgi taleplerini   consolato.milano@mfa.gov.tr    e-posta adresine veya +39 02 582 12 081 numaralı faksa göndermeleri mümkündür. E-posta ve faks yoluyla ulaşan bilgi talepleri gecikmeksizin yanıtlanmaktadır.

- Başkonsolosluğumuzun telefon santrali Ankara merkezli Konsolosluk Çağrı Merkezi ile bağlantılı olmakla birlikte, vatandaşlarımızın öğleden sonra 15:00-17:00 saatleri arasında konsolosluk işlemleri ile ilgili olarak Başkonsolosluğumuz personeliyle görüşme yapmaları mümkündür.

-Sadece acil durumlar için (örneğin cenaze) Başkonsolosluğumuz nöbetçi personeline +39 331 678 32 68 numaralı cep telefonundan ulaşılabilir.

Vatandaşlarımıza saygıyla duyurulur.